View Project

Plantbezorgd

De webcreatie van pixel tot plant

Design

Interaction

Strategy

Over Plantbezorgd

Een passie voor planten en de passie van Webworx komen samen in de nieuwe webshop van Plantbezorgd. Zoals de naam al zegt, voorziet Plantbezorgd van binnen- en buitenplanten die makkelijk bezorgd kunnen worden. Voor een duidelijk en eenvoudig bestelproces was Plantbezorgd op zoek naar een nieuwe webshop. Met stevig onderzoek, een duidelijke flow en passend design kwam Webworx tot een vernieuwend e-commerceplatform.

Services
  • Webshop
  • Webdevelopment
  • Webdesign
  • UX design

Starten met grondig onderzoek

Webworx begon de transformatie van Plantbezorgd met diepgaand onderzoek. De nulmeting van de bestaande webshop diende als startpunt voor verbeteringen. Het hoofddoel was om de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren, wat inhield dat het koopproces moeiteloos moest verlopen. Webworx ontdekte – op basis van het Fogg Behavior Model – dat complexiteit de motivatie om actie te ondernemen verlaagt. Daarom richtten we ons daarom op een laagdrempelig ontwerp en een intuïtieve navigatie om de motivatie voor aankopen te vergroten.

De gebruiker centraal

Uit onderzoek bleek dat alle cruciale plantinformatie duidelijk moest worden gepresenteerd. Denk aan het verzorgingsadvies en bijpassende items, maar ook de specificaties van de plant. Webworx maakte het mogelijk om deze informatie in- en uitklapbaar te maken en voorzag ook in de behoefte van het kopen van een groter aantal planten inclusief zichtbare kortingen.

Persuasive design

Het functionele wireframe diende als basis voor gebruikerstesten. Hierbij evalueerden zij de flow en de plaatsing van elementen en knoppen. De uitkomsten van deze testen leidden tot optimalisaties die de gebruikerservaring verhelderden. Webworx paste hierbij persuasive design toe met de focus op het bouwen van eenheid, betrouwbaarheid en exclusiviteit.

Het resultaat: een natuurlijk webproces

Uiteindelijk bouwden we een website dat zorgde voor een duidelijke, rustige en gebruiksvriendelijke ervaring. Voor de consument was het in één opslag duidelijk welk product ze voor ogen hebben en wat daarbij de mogelijkheden zijn. Om de klantgerichtheid te verhogen, staat ook een 'Plantbuilder' op de planning. Met deze tool kunnen consumenten hun ideale plant samenstellen, gebaseerd op specifieke criteria, zoals locatie, kleur, hoeveelheid zonlicht, verzorging en diervriendelijkheid. Uiteindelijk rolt hier een top 3 van planten uit en suggesties van meer passende planten.

Geïnteresseerd?

Erhun Yilman

Digital Designer & Front-end Developer

Een judoliefhebber reist de wereld rond, geniet van reizen en verschillende culturen. Vindt warmte in het gezelschap van dierbare vrienden.