Actief brainstormen
Webworx analyseerde samen met andere specialisten de huidige webpagina’s en data. Met een uitgebreide check onderzochten we de sterktes, verbeterpunten en kansen. Tijdens dit dynamische proces deelden we actief ideeën en was er ruimte om te brainstormen. Deze onderzoekfase bracht verhelderende inzichten, die we verwerkten in wireframes. Op basis daarvan gingen we in de testomgeving alle functionaliteiten
testen totdat alles naar behoren werkte.
De focus op de customer journey
Uit onderzoek bleek ook dat de customer journey geoptimaliseerd moest worden. Er is gefocust op alle fasen – van winkelen in de webshop tot de tijd na aankoop. Door koppelingen te integreren konden we de webshop gebruiksvriendelijker maken. Een voorbeeld om de customer journey te optimaliseren, is ‘active campaign’. Na een bestelling komen consumenten terecht op een gepersonaliseerde pagina met bestelinformatie, productadvies en aanbevolen producten. Door de geïntegreerde koppeling werd dezelfde informatie en verdere verzendupdates automatisch in hun e-mail verstrekt. De stijl van de e-mail voorzag Webworx ook van Adequat’s huisstijl voor merkherkenning en continuïteit van hun branding.