View Project

Optimalisatie Plantbezorgd

Verbeterde gebruikservaring en verhoging van de conversie

Design

Interaction

Strategy

Vanuit data gerichte aanpassingen maken

Makkelijker online winkelen? Voor Plantbezorgd gingen we aan de slag met het verbeteren van de online shopervaring. Het platform dat we 2,5 jaar geleden hebben opgebouwd namen we kritisch onder de loep, want ook na een succesvolle start stopt optimaliseren niet. Analyse van gebruikersdata liet zien dat een aantal pagina's en de mobiele weergave aangescherpt mochten worden. Het resultaat? Minder verlaten winkelmandjes, een soepelere klantreis en een hogere conversieratio.

Services
  • E-commerce
  • CRO & Data
  • UX design
  • Webdesign
  • Webdevelopment

Optimalisaties voor een gebruiksvriendelijkere website

Om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren zijn er diverse optimalisaties gerealiseerd op de website van Plantbezorgd.

Aantrekkelijke productpagina's

De productpagina's zijn overzichtelijker geworden, waardoor de bezoeker in één oogopslag weet wat die koopt. Daarbij zijn de reviews opvallender gepositioneerd, aangezien dit het vertrouwen bij de klant versterkt.

Prettige winkelmand en slimme checkout

Tevens zijn in de winkelmand een aantal aspecten verbeterd die hebben gezorgd voor duidelijkheid en conversieverhoging. Het ontwerp is compacter, cross-sells kregen een promintere plek en een heldere verwachte levertijd is toegevoegd. Tot slot is het afrekenproces versoepeld. Het checkoutformulier heeft nu logische secties voor meer overzicht, klanten kunnen tijdens de checkout zich direct inschrijven voor emailmarketing en er zijn extra up- en cross-sell-items toegevoegd.

Mobile first design

Mobiele gebruikers vormen het grootste deel van het verkeer op de webshop van Plantbezorgd. Daarom is het design voor mobiele telefoons tijdens de optimalisatiefase verder verfijnd met een schermvullende weergave. Dankzij deze aanpassing komen visuele elementen, zoals productfoto’s en call-to-actions, beter tot hun recht. Dit zorgt voor een heldere en impactvolle gebruikerservaring op mobiel. Deze mobiele optimalisatie draagt niet alleen bij aan een vloeiendere klantreis, maar versterkt ook de vindbaarheid van de webshop.

Geïnteresseerd?

Jeroen

Founder & Developer

Jeroen ontwikkelde zijn eerste website meer dan 20 jaar geleden en startte in 2006 zijn eigen bedrijf. Hij houdt er nog steeds van om toffe dingen te bedenken en innovatieve code te ontwikkelen!