View Project

Monsieur Saucisson

Verleidelijk en smaakvol, de webshop die je bijna kan proeven

Design

Interaction

Strategy

Over Monsieur Saucisson

In 2014 begon het avontuur voor Monsieur Sauccison. Wat begon als een pop-up vestiging is uitgegroeid tot een groot succes. Niet alleen in hun winkels, maar ook in hun webshop. Door hun snelle groei merkten ze dat de webshop toe was aan vernieuwing. Ze wilden bezoekers het gevoel geven alsof ze bij één van de fysieke stands staan. Aan Webworx de uitdaging om een aantrekkelijk platform te maken die bezoekers verleidt tot het daadwerkelijk willen proeven en kopen van de worsten.

Services
  • Webshop
  • Web Design
  • UX Design
  • Web Development
  • Creative direction

Vernieuwde nostalgie

Monsieur Saucisson had een strak webdesign voor ogen, maar gaf Webworx de vrijheid om diverse concepten uit te werken. Uiteindelijk besloten wij samen voor een authentiek design te gaan dat oogt als een nostalgische krant. Dit webdesign benadrukt het unieke verkoopconcept met een knipoog naar het Franse culturele erfgoed.

De kracht van fotografie

In de nieuwe webshop willen we bezoekers het gevoel geven dat ze de worst bijna kunnen proeven. Ze zijn maar één klik verwijderd tot een smaakvolle sensatie. Wat laat hun “ja” zeggen tegen deze verleiding? Sprekende foto’s en visuals van alle lekkernijen. Ook bij Webworx zeggen we: “Een foto zegt meer dan duizend woorden”. Tijdens dit webtraject was het daarom belangrijk advies om foodfotografie toe te passen. Een investering die van grote invloed is op de bezoekersbeleving.

Aanpakken met creativiteit

Het vertrouwen van Monsieur Saucisson stelde ons in staat om onze creativiteit volledig te benutten. Door de visuele elementen en bijna vanzelfsprekende navigatie worden bezoekers moeiteloos geleid door het uitgebreide aanbod. Hierdoor kunnen zij makkelijker favorieten selecteren en sneller een bestelling plaatsen.

Een smaakvol resultaat

Met het unieke, aansluitende webdesign is de online ervaring van Monsieur Saucisson naar een hoger niveau getild. De webshop weerspiegelt de toegankelijke sfeer van de fysieke stands. Door sfeervolle en realistische foto’s komt het webdesign tot leven en maakt het een goede indruk op (potentiële) klanten. Ook voorziet het platform van een duidelijk productoverzicht, waardoor bezoekers het aanbod eenvoudig kunnen bekijken. Het soepele bestelproces zorgt voor positieve klantervaringen en merkassociaties.

Geïnteresseerd?

Erhun Yilman

Digital Designer & Front-end Developer

Een judoliefhebber reist de wereld rond, geniet van reizen en verschillende culturen. Vindt warmte in het gezelschap van dierbare vrienden.