View Project

Burkely

Een digitale make-over met een nieuwe webshop

Design

Interaction

Strategy

About the project

Burkely, één van de oudste lederwarenbedrijven van Nederland, maakt duurzame, stijlvolle tassen en accessoires. Hun ambities straalden echter nog niet uit in hun online aanwezigheid. Daarom zochten zij naar een nieuwe website. Eentje die volledig past bij hun merkidentiteit. Het doel was om hun kernwaarden als verfijnd, kwalitatief en stijlvol meer naar buiten te dragen in hun online aanwezigheid. Zo ontstond een nieuwe webshop met een moderne look waar de klantervaring centraal staat.

Services
  • Webshop
  • Web Design
  • Web Development
  • Branding & Identity

Merkidentiteit

Bij de doelgroep van Burkely is het duidelijk: zij zijn op zoek naar modieuze, goed gemaakte producten. Door in de branding verfijning, kwaliteit en stijl naar voren te halen, sluit dit effectief aan op hun wensen. Met hun vernieuwde online aanwezigheid trekken zij de juiste klanten aan en behouden ze klantloyaliteit.

Een visuele beleving

Met sfeerfoto’s bracht Webworx de visuele identiteit samen met Burkely’s kernwaarden. Op een doordachte manier gebruikten we productfoto’s in het design. Deze afbeeldingen verweefden we met elementen uit hun huisstijl waardoor een stijlvol geheel ontstond. Hierdoor bouwden we een moderne en modieuze webshop.

UX aanpak

In het webtraject van Burkely stond user experience (UX) centraal. Daarbij lag de focus op intuïtief design en vlotte navigatie. Relevante content werd gecreëerd we in samenwerking met gespecialiseerde SEO-marketeers. We keken altijd door de ogen van de gebruiker en gaven prioriteit aan hun behoeften en voorkeuren. Zo trokken wij doelgericht de aandacht van de gebruiker en versterkten we merkinteracties.

Transformeren voor online succes

Het vernieuwde online platform weerspiegelt nu volledig de merkidentiteit. Met de succesvolle transformatie profiteert Burkely van meer klantbetrokkenheid, terugkerende bezoekers en klanttevredenheid. Dit zorgt ervoor dat Burkely een sterke marktpositie behoudt, waardoor zij meer nieuwe klanten aantrekken en trouwe klanten behouden. Uiteindelijk zal dit resulteren tot meer conversies en betere merkherkenning.

Geïnteresseerd?

Jeroen Denissen

Founder & Developer

Jeroen ontwikkelde zijn eerste website meer dan 20 jaar geleden en startte in 2006 zijn eigen bedrijf. Hij houdt er nog steeds van om toffe dingen te bedenken en innovatieve code te ontwikkelen!